FAQ

Veelgestelde vragen

Het huis waar u woont heeft onderhoud nodig, van vloer tot plafond. Een deel van het onderhoud aan de woning wordt door Portaal verzorgd, maar een ander deel komt voor rekening van u als huurder. Het gaat hier om het uitvoeren van kleine reparaties in en om het huis. U kunt dan bijvoorbeeld denken aan het repareren van sloten, sanitair en keukenladen.

Wilt u of kunt u deze werkzaamheden niet zelf uitvoeren? Dan bestaat de mogelijkheid deel te nemen aan het Onderhoudsabonnement. Hiermee nemen wij een groot deel van het huurdersonderhoud van u over tegen een vergoeding van 6,50 euro per maand. De kosten worden naast uw huurprijs (en eventuele servicekosten) in rekening gebracht.

Meer informatie over het Onderhouds-ABC van Portaal vindt u op deĀ site van Portaal.

Het kan zijn dat u vindt dat uw klacht niet naar volle tevredenheid wordt afgehandeld. Lukt het niet om er met Portaal uit te komen, dan kunt u met uw klacht bij de HBV Leiden terecht. Wij proberen dan alsnog met Portaal tot een oplossing te komen. Mocht ook dat niet tot het gewenste resultaat leiden, dan kunt u terecht bij de regionale klachtencommissie. Deze commissie is onafhankelijk en geen onderdeel van Portaal. Wij begeleiden u daarbij. Ook kunt u een klacht indienen bij de huurcommissie.

Heeft u een klacht over de dienstverlening van Portaal, een vraag over de huurbetaling of een klacht over overlast, kijk dan op deze pagina vanĀ Portaal.

Heeft u een reparatieverzoek kijk dan op deze pagina vanĀ Portaal.

Heeft u een reparatieverzoek kijk dan op deze pagina vanĀ Portaal.

Voor andere vragen kunt u contact met ons opnemen. Per mail, of per telefoon.